Travian Legends Review

Traviantravian legends logo is een van de meest gespeelde browsergames wereldwijd. Hoog tijd dus voor een Travian Legends review. Travian Legends is een MMORTS (Massive Multiplayer Online Real Time Strategy) game ontwikkeld door het Duitse softwarebedrijf Travian Games. Het spel is oorspronkelijk uitgebracht in juni 2004 als Travian en is sindsdien vertaald in meer dan 40 talen naast het Duits dat de oorspronkelijke taal van het spel is. Er zijn meer dan 300 gameservers over de hele wereld te vinden met meer dan 5 miljoen spelers. In 2006 heeft Travian de Superbrowsergame Award gewonnen.

Speel Travian Legends of je desktop of mobiel

Het huidige Travian Legends is een spel dat op de meeste browsers draait en daarnaast op de meeste mobiele apparaten gespeeld kan worden wanneer de app gedownload wordt. Wie het spel voor het eerst opent, gaat wellicht overeenkomsten zien met Kolonisten van Catan (het bordspel). Ja, er zijn zeker overeenkomsten en wellicht is er wel inspiratie opgedaan uit dit veel gespeelde bordspel.

Maar via de browser een spel als Travian Legends spelen is toch heel andere koek. In onze Travian Legends Review lees je alles wat je moet weten om te kunnen beginnen met spelen.

Hoe speel je Travian Legends?travian legends speel je met galliers

Je komt direct voor een keuze te staan. Wil je met Galliërs, Romeinen of Germanen gaan spelen? De Galliërs zullen aangeraden worden voor nieuwe spelers, omdat deze het meest eenvoudig zijn om mee te spelen. Ze hebben echter zo allemaal hun voor- en nadelen. Je gaat de meeste van deze voor en nadelen pas ver in het spel ondervinden dus in het begin zijn ze allemaal vrijwel gelijk. Maar het is wel een keuze die de rest van je spel kan gaan bepalen.

Wie een keuze gemaakt heeft, krijgt daarna op de kaart een locatie aangewezen die het meest gunstig is om te starten – wil je écht ergens anders starten, dan is dit ook mogelijk. Heb je deze keuzes gemaakt dan begint je avontuur!

De tutorial van Travian Legends

Wie voor het eerste Travian Legends gaat spelen, wordt door middel van een korte handleiding eenvoudig door het spel heen geleid. Je krijgt enkele korte en eenvoudige opdrachten in een lijst met opdrachten die je een voor een voltooit. Je kunt deze eenvoudig rechts onderin beeld vinden. Klik op de soldaat en je kunt eenvoudig je opdrachten zientravian legends dorp en afronden.

Er volgt ook een korte introductie over je dorp, je held en wat het doel is van het spel. Het merendeel ga je zelf moeten ontdekken echter. Wees dus niet bang om dingen te proberen, en te testen. In onze Travian Legends Review kan je ook al een heel aantal dingen lezen die je mee kan nemen om te gaan spelen – maar de handleiding van het spel zal je ook nog dingen extra uitleggen.

Begin met één dorp

Wanneer je een nieuw dorp start, krijg je vijf dagen beginnersbescherming. Dat houdt in dat niemand je dorp aan kan vallen en leeg kan roven. Je kunt rustig beginnen je dorp op en uit te bouwen. Benut de tijd goed om je troepen op orde te brengen en het spel te verkennen.

Het draait ook om goud en zilver

Het is een spel dat je wellicht op een wat trager tempo speelt omdat je vaak moet wachten tot iets gebouwd of geproduceerd is. Dit kan je uiteraard zelf versnellen door goud en zilver te investeren. Goud krijg je in het spel, maar kan je ook kopen. Met goud kan je bouwtijden verkorten of per direct afronden. Daarnaast kan je met goud een plus account activeren wat voor extra voordelen zorgt binnen het spel. Ook kan je met goud verhoogde productie van je grondstoffen kopen: voor 5 goud kan je 25% extra krijgen van je grondstoffen voor 7 dagen.

Tip voor gratis Travian Legends goud: Wie goud wil verdienen, die moet spelers aantrekken. Wanneer je nieuwe spelers uitnodigt die vervolgens 2 dorpen behalen, dan krijg je 50 goud van Travian.

Grondstoffen zijn belangrijk voor Travian Legends

Jetravian legends dorp met grondstofproducties merkt al snel dat de handleiding je vertelt dat grondstoffen het meest belangrijke onderdeel zijn van het spel, maar dat deze ook een van de gevaarlijke onderdelen inhoudt van het spel. In deze Travian Legends review kan je lezen waarom dat is.

Wanneer je beginnersbescherming wegvalt, kunnen andere spelers je dorp leeg komen roven. Of als je dorp interessant genoeg is zelfs je dorp veroveren! Het is dus mogelijk dat je op een ochtend inlogt en dat je geen dorp of dorpen meer hebt. Jouw doel is de wereld veroveren immers, en dat is ook het doel van je buren…

Samenvatting van onze Travian Legends Review

Travian Legends is een spel dat al lange tijd meedraait en dat is aan alles te merken. Ze hebben het spel echter mee laten groeien met de tijd waardoor het een spel is dat op alle manieren prettig is om te spelen. Je hoeft niet lang te wachten tot er vensters ingeladen zijn (let op dit kan afhangen van je internetverbinding!) en er worden regelmatig toevoegingen gedaan of speedrondes gespeeld.

Daarnaast is het gewoon een spel waar je zowel als beginner als gevorderde speler een leuke tijd mee kunt beleven. Onze Travian Legends review heeft geen nadelen aan dit spel gevonden, tenzij je het kopen van goud een nadeel noemt. Je kunt Travian echter volledig gratis spelen zonder een euro te investeren.

Mettravian legends dorp kwijtgeraakt andere woorden: als je nieuwsgierig geworden bent, maak dan snel een account aan zodat je vandaag nog kunt beginnen met spelen!